Aby zezwolić wszystkim użytkownikom na logowanie się – wpisz *@example . com . Przycisk Dodaj osobę będzie zawsze dostępny na urządzeniach. Aby zezwolić tylko wybranym użytkownikom na logowanie się – wpisz id_użytkownika @example . Gdy wszyscy wybrani użytkownicy zalogują się na urządzeniach, przycisk Dodaj osobę stanie się nieaktywny. Zezwalaj wszystkim użytkownikom na logowanie się – każdy użytkownik, który ma konto Google, będzie mógł zalogować się na urządzeniu. Przycisk Dodaj osobę będzie aktywny na ekranie logowania. Nie zezwalaj użytkownikom na logowanie się – użytkownicy nie będą mogli zalogować się na urządzeniach przy użyciu konta Google. Przycisk Dodaj osobę będzie nieaktywny. Autouzupełnianie domeny
To ustawienie pozwala wybrać nazwę domeny, która będzie widoczna dla użytkowników na stronie logowania. Dzięki temu podczas logowania użytkownicy nie będą musieli wpisywać części @domena. com swojej nazwy użytkownika.
Aby włączyć to ustawienie, wybierz na liście opcję Do autouzupełniania przy logowaniu użyj ustawionej poniżej nazwy domeny i wpisz nazwę swojej domeny.
Ekran logowania
Określa, czy na ekranie logowania urządzenia z ChromeOS mają być wyświetlane nazwy i zdjęcia użytkowników, którzy zalogowali się na urządzeniu.
Wyświetlanie nazw i zdjęć użytkowników na ekranie logowania umożliwia użytkownikom szybkie rozpoczęcie sesji i sprawdza się najlepiej w przypadku większości wdrożeń. Zalecamy zmienianie tego ustawienia rzadko i tylko w określonych przypadkach, by zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia.
Zawsze pokazuj nazwy i zdjęcia użytkowników – pozwala użytkownikom wybrać konto użytkownika na ekranie logowania (ustawienie domyślne). Nigdy nie pokazuj nazw ani zdjęć użytkowników – zapobiega wyświetlaniu nazw kont użytkowników na ekranie logowania. Użytkownicy muszą wpisywać nazwę użytkownika i hasło do konta Google przy każdym logowaniu się na urządzeniu. Jeśli masz dla urządzeń skonfigurowane logowanie jednokrotne oparte na protokole SAML i użytkownicy są kierowani bezpośrednio na stronę dostawcy tożsamości SAML, Google przekierowuje ich na stronę logowania jednokrotnego bez podawania ich adresów e-mail.
Uwaga: jeśli użytkownicy korzystają z weryfikacji dwuetapowej, są proszeni o przeprowadzenie drugiego etapu weryfikacji za każdym razem, gdy logują się na urządzeniu.
Godziny ograniczonego obowiązywania zasad dotyczących urządzenia
Umożliwia określenie tygodniowego harmonogramu wyłączania ustawień trybu gościa i ograniczenia logowania się na zarządzanych urządzeniach z ChromeOS.
Administratorzy szkół mogą np. zablokować przeglądanie jako gość lub zezwolić na logowanie się podczas trwania zajęć tylko użytkownikom kont w domenie @domena-szkoly. edu . Poza godzinami lekcji użytkownicy mogą przeglądać internet w trybie gościa i logować się na swoje konta spoza domeny @domena-szkoly.
Tapeta na urządzeniu
Chrome w wersji 61 lub nowszej
Zastępuje domyślną tapetę na ekranie logowania wybraną tapetą. Możesz przesyłać obrazy w formacie JPG (pliki. jpg lub. jpeg), których rozmiar nie przekracza 16 MB. Inne typy plików nie są obsługiwane.
Dane użytkownika
Określa, czy po wylogowaniu się użytkowników z zarejestrowanych urządzeń z ChromeOS mają być usuwane wszystkie lokalnie przechowywane ustawienia i dane użytkownika. Zsynchronizowane dane pozostają w chmurze, ale nie na samym urządzeniu. Jeśli wybierzesz dla tego ustawienia wartość Usuń wszystkie lokalne dane użytkowników , dostępne miejsce na dane będzie ograniczone do połowy ilości pamięci RAM urządzenia. Jeśli ta zasada jest skonfigurowana razem z zarządzaną sesją gościa, nie zapisuje w pamięci podręcznej nazwy sesji ani awatara.
Uwaga: domyślnie urządzenia z ChromeOS szyfrują wszystkie dane użytkownika i automatycznie zwalniają miejsce na dysku, gdy korzysta z nich wielu użytkowników. To domyślne działanie sprawdza się najlepiej w przypadku większości wdrożeń i zapewnia bezpieczeństwo danych oraz wygodę użytkowników. Ustawienie Usuń wszystkie lokalne dane użytkowników zalecamy włączać rzadko i tylko w określonych przypadkach.
Przekierowanie dostawcy tożsamości logowania jednokrotnego
Urządzenia muszą obsługiwać logowanie jednokrotne przez SAML. Przeczytaj artykuł Konfigurowanie logowania jednokrotnego przez SAML na urządzeniach z ChromeOS.
Aby użytkownicy korzystający z logowania jednokrotnego mogli bezpośrednio otwierać stronę dostawcy tożsamości SAML bez potrzeby wcześniejszego wpisywania adresu e-mail, możesz włączyć ustawienie „Przekierowanie dostawcy tożsamości logowania jednokrotnego”.
Działanie plików cookie logowania jednokrotnego
Aby użytkownicy korzystający z logowania jednokrotnego mogli przy kolejnych logowaniach na urządzeniach z ChromeOS logować się w witrynach wewnętrznych i usługach w chmurze korzystających z tego samego dostawcy tożsamości, możesz włączyć pliki cookie logowania jednokrotnego przez SAML.
Pliki cookie logowania przez SAML są zawsze przenoszone przy pierwszym logowaniu, ale jeśli chcesz przenosić pliki cookie przy kolejnych logowaniach, musisz włączyć tę zasadę.
Jeśli włączysz w organizacji aplikacje na Androida na obsługiwanych urządzeniach i zastosujesz tę zasadę, pliki cookie nie będą przenoszone do aplikacji na Androida.
Uprawnienia do używania aparatu przy logowaniu jednokrotnym
Ważne: włączając tę zasadę, zezwalasz innym firmom na dostęp do kamer w urządzeniach użytkowników (w imieniu tych użytkowników). Pamiętaj, by wcześniej uzyskać zgodę użytkowników, ponieważ system nie wyświetla im żadnych formularzy, gdy uprawnienie zostanie przyznane za pomocą tej zasady.
Aby w imieniu użytkowników zezwolić aplikacjom i usługom innych firm na bezpośredni dostęp do kamery urządzenia podczas logowania jednokrotnego przez SAML, możesz włączyć uprawnienia do używania kamery przy logowaniu jednokrotnym. Dzięki temu ustawieniu zewnętrzni dostawcy tożsamości mogą wdrażać na urządzeniach z ChromeOS nowe metody uwierzytelniania.
Aby dodać dostawców listy dozwolonych, wpisz adresy URL poszczególnych usług w osobnych wierszach.
Jeśli używasz tego ustawienia do skonfigurowania Clever Badges™ w organizacji, poszukaj dodatkowych informacji na stronie pomocy firmy Clever.
Certyfikaty klienta logowania jednokrotnego
Zapewnia kontrolę nad certyfikatami klienta w witrynach z logowaniem jednokrotnym.
Wpisz listę wzorców adresu URL w postaci ciągu JSON. Gdy zgodna ze wzorcem witryna obsługująca logowanie jednokrotne poprosi o certyfikat klienta i zainstalowany jest ważny certyfikat klienta dla wszystkich urządzeń, Chrome automatycznie wybierze certyfikat dla tej witryny.
Jeśli witryna żądająca certyfikatu nie pasuje do żadnego ze wzorców, Chrome nie udostępni certyfikatu.
Sposób formatowania ciągu JSON:
{"pattern":"https://www. example. com", "filter":{"ISSUER":{"CN":"nazwa wystawcy certyfikatu"}}}
Parametr ISSUER/CN („nazwa wystawcy certyfikatu” w powyższym przykładzie) określa powszechną nazwę urzędu certyfikacji, który musi widnieć jako wystawca automatycznie wybieranych certyfikatów klienta. Jeśli Chrome ma wybierać certyfikat wystawiony przez dowolny urząd certyfikacji, pozostaw ten parametr pusty (“filter”:{}
).
Przykłady:
{"pattern":"https://[*. ]ext. com", "filter":{}}, {"pattern":"https://[*. ]corp. ]intranet. usercontent. com", "filter":{}}
Ustawienia ułatwień dostępu
Opcja umożliwiająca określanie ustawień ułatwień dostępu na ekranie logowania, m. in. dużego kursora, komunikatów głosowych i trybu wysokiego kontrastu.
Wyłącz ustawienie ułatwień dostępu na ekranie logowania po wylogowaniu się – powoduje przywrócenie domyślnych ustawień ułatwień dostępu po wyświetleniu ekranu logowania lub po bezczynności użytkownika na ekranie logowania trwającej przez jedną minutę. Zezwalaj użytkownikom na kontrolowanie ustawień ułatwień dostępu na ekranie logowania – powoduje przywrócenie ustawień ułatwień dostępu włączonych lub wyłączonych przez użytkowników na ekranie logowania nawet wtedy, gdy urządzenie zostanie ponownie uruchomione. Język logowania
Określa język ekranu logowania urządzenia z ChromeOS. Jeśli chcesz, możesz zezwolić użytkownikom na wybór języka.
Klawiatura logowania
Określa dozwolone układy klawiatury obsługiwane na ekranie logowania urządzenia z ChromeOS.
Zweryfikowany dostęp do logowania jednokrotnego
Określa adresy URL, które mogą sprawdzać zweryfikowany dostęp urządzeń podczas uwierzytelniania SAML na ekranie logowania.
Jeśli adres URL pasuje do jednego z podanych tutaj wzorców, może otrzymać nagłówek HTTP zawierający odpowiedź na pytanie o zdalny atest, która potwierdza tożsamość i stan urządzenia.
Jeśli nie dodasz adresów URL w polu Dozwolone przekierowania dostawcy tożsamości , żaden adres URL nie będzie mógł korzystać ze zdalnego atestu na ekranie logowania.
Adresy URL muszą korzystać ze schematu HTTPS, na przykład https://example.
Informacje o prawidłowych wzorcach adresów URL znajdziesz w artykule Format wzorca adresu URL zasad firmy.
Informacje o systemie na ekranie logowania
Określa, czy użytkownicy mogą włączyć wyświetlanie na ekranie logowania informacji o systemie urządzenia (takich jak np. wersja ChromeOS i numer seryjny urządzenia) czy będą one zawsze wyświetlane domyślnie.
Ustawienie domyślne to Zezwalaj użytkownikom na wyświetlanie informacji o systemie na ekranie logowania przez naciśnięcie Alt + V .
Filtr prywatności na ekranie logowania
Tylko na urządzeniach z ChromeOS ze zintegrowanym elektronicznym filtrem prywatności.
Określa, czy filtr prywatności na ekranie logowania ma być zawsze włączony czy wyłączony. Możesz włączyć lub wyłączyć filtr prywatności na ekranie logowania albo pozostawić możliwość wyboru użytkownikom.
Pokaż klawiaturę numeryczną przy wpisywaniu hasła
Określa, czy na ekranach logowania i blokady na urządzeniach z ChromeOS z ekranem dotykowym wyświetla się klawiatura numeryczna, przy użyciu której użytkownicy mogą wpisywać hasła. Gdy wybierzesz opcję Domyślnie wyświetlaj klawiaturę numeryczną przy wpisywaniu hasła , użytkownicy będą nadal mogli przełączyć się na klawiaturę standardową, jeśli mają ustawione hasło alfanumeryczne.
Ułatwienia dostępu na ekranie logowania Domyślnie ustawienia ułatwień dostępu są wyłączone na ekranach logowania urządzeń. Jeśli włączysz lub wyłączysz ułatwienia dostępu w konsoli administracyjnej, użytkownicy nie będą mogli ich zmienić ani zastąpić. Jeśli wybierzesz opcję Pozwól użytkownikowi zdecydować , użytkownicy będą mogli włączać i wyłączać funkcje ułatwień dostępu. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykułach Włączanie ustawień ułatwień dostępu na Chromebooku i Skróty klawiszowe na Chromebooku.
Uwaga: wyłączenie funkcji ułatwień dostępu może sprawić, że urządzenia będą mniej jednolite.
Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Komunikaty głosowe
Przeczytaj na głos
Umożliwia użytkownikom wybieranie elementów na ekranie logowania, by odczytywany był określony tekst. ChromeOS odczytuje zaznaczone słowa, a każde z nich jest wyróżnione wizualnie. Więcej informacji znajdziesz w artykule Czytanie tekstu na głos.
Wysoki kontrast
Zmienia czcionkę i schemat kolorów tła, by poprawić czytelność ekranu logowania.
Lupa
Klawisze trwałe
Umożliwia użytkownikom wpisywanie kombinacji skrótów klawiszowych po jednym klawiszu naraz, bez konieczności naciskania kilku klawiszy jednocześnie. Aby na przykład wkleić element, zamiast naciskać klawisze Ctrl +V użytkownik może najpierw nacisnąć klawisz Ctrl , a dopiero potem klawisz V . Więcej informacji znajdziesz w sekcji Wpisywanie skrótów klawiszowych jedną ręką.
Klawiatura ekranowa
Umożliwia użytkownikom wpisywanie znaków bez konieczności korzystania z klawiszy fizycznych. W przypadku urządzeń z interfejsem dotykowym zwykle używa się klawiatury ekranowej, ale użytkownicy mogą też używać touchpada, myszy lub podłączonego joysticka. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Korzystanie z klawiatury ekranowej.
Dyktowanie
Umożliwia użytkownikom dyktowanie tekstu wpisywanego na ekranie logowania, dzięki czemu nie muszą wpisywać go na klawiaturze. com/chromebook/answer/177893#typewithvoice" rel="noopener" target="_blank">Pisanie głosowe.
Wyróżnienie zaznaczenia klawiatury
Podświetla obiekty na ekranie logowania, gdy użytkownik porusza się przy użyciu klawiatury. Dzięki tej funkcji użytkownik widzi, w którym miejscu na ekranie się znajduje.
Wyróżnienie karety
Podczas edytowania tekstu obszar kursora (karety) na ekranie logowania jest wyróżniony.
Automatyczne klikanie włączone
Kursor automatycznie klika w miejscu, w którym został zatrzymany na ekranie logowania – użytkownik nie musi naciskać przycisków myszy ani touchpada. com/chromebook/answer/9441453" rel="noopener" target="_blank">Automatyczne klikanie obiektów na Chromebooku.
Duży kursor
Powoduje powiększenie kursora myszy, by był lepiej widoczny na ekranie logowania.
Wyróżnienie kursora
Tworzy kolorowy pierścień wokół kursora myszy, by zwiększyć jego widoczność na ekranie logowania.
Główny przycisk myszy
Umożliwia odwrócenie funkcji prawego i lewego przycisku myszy na ekranie logowania. Domyślnie głównym przyciskiem jest lewy przycisk myszy.
Dźwięk mono
Odtwarza ten sam dźwięk na wszystkich głośnikach, by użytkownicy nie przegapili treści, słuchając dźwięku stereo.
Skróty klawiszowe funkcji ułatwień dostępu
Umożliwia użytkownikom używanie skrótów klawiszowych ułatwień dostępu na ekranie logowania.
Ustawienia aktualizacji urządzeń Ważne: zanim zmienisz dowolne z opisanych poniżej ustawień automatycznej aktualizacji, przeczytaj artykuł Zarządzanie aktualizacjami na urządzeniach z ChromeOS.
Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Ustawienia automatycznej aktualizacji
Aktualizacje urządzeń Pomocą techniczną objęta jest tylko najnowsza wersja ChromeOS.
Możesz zezwolić urządzeniom z ChromeOS na automatyczne aktualizowanie nowych wersji ChromeOS, a użytkownikom na samodzielne sprawdzanie ich dostępności. Zdecydowanie zalecamy włączenie opcji Zezwalaj na aktualizacje .
Aby zatrzymać aktualizacje, zanim urządzenie zostanie zarejestrowane i ponownie uruchomione:
Na ekranie Umowa licencyjna użytkownika naciśnij Ctrl +Alt +E . Jeśli tego nie zrobisz, pobrane aktualizacje, które zgodnie z zasadami powinny zostać zablokowane, mogą zostać zastosowane, gdy użytkownik ponownie uruchomi urządzenie. Ogranicz wersję Google Chrome do maksymalnie Określa najnowszą wersję ChromeOS, do której urządzenia mogą się aktualizować. Urządzenia nie aktualizują ChromeOS do wersji wyższej niż wybrana. Wyświetlonych jest kilka ostatnich wersji ChromeOS. Blokowanie aktualizowania ChromeOS powyżej określonej wersji powinno być stosowane tylko do rozwiązywania problemów ze zgodnością przed zaktualizowaniem tego systemu. To rozwiązanie można też wykorzystywać do ograniczania aktualizacji ChromeOS do określonej wersji przed przeniesieniem urządzeń na kanał wsparcia długoterminowego (LTS). Więcej informacji o przechodzeniu na wsparcie długoterminowe znajdziesz w artykule Wsparcie długoterminowe (LTS) w ChromeOS.
Aby ChromeOS aktualizował się do najnowszej wersji od razu po jej udostępnieniu, wybierz Bez ograniczeń .
Plan wdrożenia Określa sposób wdrażania aktualizacji na zarządzanych urządzeniach z ChromeOS.
Wybierz jedną z tych opcji:
Domyślny (urządzenia mają zostać zaktualizowane, gdy tylko będzie dostępna nowa wersja) – urządzenia automatycznie instalują nowo wydane wersje ChromeOS. Wdrażaj aktualizacje zgodnie z określonym harmonogramem – początkowo aktualizowany jest tylko określony odsetek urządzeń, który z czasem możesz zwiększyć. Aby określić harmonogram wdrażania, możesz użyć Harmonogramu etapów aktualizacji . Rozłóż aktualizacje w czasie – w przypadku ograniczeń przepustowości sieci możesz rozłożyć aktualizacje na przestrzeni kilku dni (maksymalnie 2 tygodni). Aby określić liczbę dni, możesz użyć ustawienia Losowo rozłóż aktualizacje automatyczne na . Harmonogram etapów aktualizacji Opcja dostępna tylko po wybraniu wdrażania aktualizacji zgodnie z określonym harmonogramem.
Określa harmonogram instalowania nowych wersji ChromeOS na urządzeniach. Za pomocą tego ustawienia możesz ograniczyć instalowanie nowych wersji ChromeOS do określonego procentu urządzeń naraz. Data aktualizacji niektórych urządzeń może być późniejsza niż data wydania. Możesz stopniowo dodawać urządzenia, aż wszystkie zostaną zaktualizowane.
Losowo rozłóż aktualizacje automatyczne na: Opcja dostępna tylko po wybraniu rozłożenia aktualizacji w czasie.
Określa przybliżoną liczbę dni od wydania danej wersji, w czasie których zarządzane urządzenia pobierają aktualizacje. Możesz użyć tego ustawienia, aby uniknąć gwałtownych skoków natężenia ruchu w starszych lub wolniejszych sieciach. Urządzenia, które w tym czasie są offline, pobierają aktualizacje po powrocie do trybu online.
Wybierz opcję Nie rozkładaj w czasie aktualizacji automatycznych lub wybierz niską wartość, chyba że Twoja sieć nie jest w stanie obsłużyć gwałtownych skoków natężenia ruchu. Jeśli aktualizacje rozłożone w czasie są wyłączone, użytkownicy szybciej otrzymają ulepszenia i nowe funkcje Chrome. Pozwoli to również ograniczyć liczbę jednocześnie używanych wersji, co upraszcza zarządzanie zmianami w okresie aktualizacji.
Dodatkowe czasy niedostępności Określa dni i godziny, w których Chrome tymczasowo wyłącza automatyczne sprawdzanie dostępności aktualizacji. Jeśli urządzenie jest w trakcie aktualizacji, Chrome tymczasowo ją wstrzyma. Możesz ustawić dowolną liczbę czasów niedostępności. Ręczne sprawdzanie dostępności aktualizacji zainicjowane przez użytkowników lub administratorów w czasie niedostępności nie będzie blokowane.
Uwaga: ustawienie tej zasady może wpłynąć na harmonogram etapów aktualizacji, ponieważ urządzenia nie mogą pobierać automatycznych aktualizacji w okresach niedostępności.
Automatycznie uruchamiaj ponownie po aktualizacjach Określa, czy urządzenie ma się automatycznie uruchomić ponownie po aktualizacji. Jeśli urządzenie jest skonfigurowane jako kiosk, uruchomi się ponownie natychmiast. Jeśli nie, w przypadku sesji użytkownika lub zarządzanych sesji gościa automatyczne ponowne uruchomienie nastąpi, gdy użytkownik się wyloguje.
Zezwalaj na automatyczne ponowne uruchamianie – po pomyślnym przeprowadzeniu automatycznej aktualizacji urządzenie z ChromeOS uruchomi się ponownie po wylogowaniu się użytkownika. Nie zezwalaj na automatyczne ponowne uruchamianie – wyłącza możliwość automatycznego ponownego uruchamiania. Uwaga: w przypadku sesji użytkownika zalecamy też ustawienie zasad dotyczących powiadomień o ponownym uruchomieniu, tak aby użytkownicy byli informowani o konieczności ponownego uruchomienia urządzenia w celu uzyskania najnowszej aktualizacji. com/chrome/a/answer/2657289#relaunch_notification" rel="noopener">Powiadomienie o ponownym uruchomieniu.
Aktualizowanie przez komórkową transmisję danych Określa typy połączeń, których urządzenia z ChromeOS mogą używać podczas automatycznego aktualizowania ChromeOS. Domyślnie urządzenia automatycznie sprawdzają dostępność aktualizacji i pobierają je tylko przez sieci Wi-Fi i Ethernet. Wybierz Zezwalaj na automatyczne aktualizacje przez wszystkie połączenia – także przez komórkową transmisję danych , aby umożliwić aktualizowanie urządzeń przez sieć komórkową.
Egzekwuj aktualizacje Dotyczy urządzeń z ChromeOS w wersji 86 lub nowszej.
Blokuj urządzenia i sesje użytkowników po okresie – dotyczy urządzeń z ChromeOS w wersji starszej niż określona przez Ciebie. Określa czas, po jakim użytkownicy są wylogowywani z urządzeń. Wybierz wartość od 1 do 6 tygodni. Aby natychmiast wylogowywać użytkowników, dopóki urządzenie nie zostanie zaktualizowane, wybierz Bez ostrzeżenia . Jeśli nie korzystają co najmniej z wersji – określa najstarszą wersję ChromeOS, na którą zezwalasz na urządzeniach użytkowników. W przypadku urządzeń, które osiągnęły datę zakończenia automatycznych aktualizacji, przedłuż ten okres do – dotyczy urządzeń, które nie otrzymują już automatycznych aktualizacji i mają wersję ChromeOS starszą niż określona przez Ciebie. Określa, po jakim czasie od daty zakończenia automatycznych aktualizacji użytkownicy są wylogowywani z urządzeń. Wybierz wartość od 1 do 12 tygodni. Aby natychmiast wylogować użytkowników, wybierz Bez ostrzeżenia . Egzekwowanie aktualizacji – komunikat na urządzeniach, które osiągnęły datę zakończenia automatycznych aktualizacji – określa komunikat wyświetlany na urządzeniach z przekroczoną datą zakończenia automatycznych aktualizacji i wersją ChromeOS starszą niż określona przez Ciebie. Użyj zwykłego tekstu bez formatowania. Znaczniki nie są dozwolone. Jeśli pozostawisz to pole puste, użytkownicy zobaczą komunikat domyślny. Szczegółowe informacje o automatycznych aktualizacjach urządzeń znajdziesz w artykule Zasady automatycznych aktualizacji. Sposób, w jaki użytkownicy widzą ten komunikat na swoich urządzeniach, zależy od tego, czy upłynął okres zdefiniowany w ustawieniu Blokuj urządzenia i sesje użytkowników po okresie :Dopóki nie upłynie określony czas – użytkownicy widzą komunikat na stronie zarządzania urządzeniami z Chrome po zalogowaniu się. Po upływie określonego czasu – użytkownicy widzą komunikat na ekranie logowania. Urządzenie jest zablokowane, a użytkownicy nie mogą się zalogować. Aktualizacje kontrolowane przez aplikację
Możesz zezwolić określonej aplikacji na kontrolowanie wersji ChromeOS na urządzeniu. Zapobiega to aktualizowaniu Chrome na urządzeniach do wersji, które są nowsze od wydania określonego w aplikacji.
Jeśli klikniesz Wybierz aplikację , możesz wyszukiwać aplikacje w Chrome Web Store i je tam wybierać.
Aktualizacje kontrolowane przez kiosk
Nie możesz zastosować tego ustawienia, jeśli używasz automatycznie uruchamianej aplikacji kiosku do kontrolowania wersji ChromeOS na urządzeniu.
Możesz zezwolić jednej aplikacji kiosku na kontrolowanie wersji ChromeOS na urządzeniu, aby uniemożliwić aktualizowanie ChromeOS na urządzeniach do wersji wyższej niż określona w aplikacji. W pliku manifestu aplikacji musi się znajdować wpis "kiosk_enabled": true
oraz musi być określona wersja ChromeOS – required_platform_version
. Zastosowanie na urządzeniach zmian wprowadzonych w pliku manifestu może potrwać do 24 godzin. Informacje o sposobie konfigurowania ustawień w pliku manifestu aplikacji znajdziesz w sekcji Zezwalanie aplikacji kiosku na kontrolowanie wersji ChromeOS.
Jeśli klikniesz Wybierz aplikację , możesz wyszukiwać aplikacje kiosku w Chrome Web Store i je tam wybierać.
Kanał wersji
Nie można go ustawić dla jednostki organizacyjnej najwyższego poziomu. Kanał musisz ustawić według jednostki organizacyjnej.
Domyślnie ChromeOS otrzymuje aktualizacje w wersji stabilnej. Możesz też wybrać wsparcie długoterminowe (LTS), kandydata do wsparcia długoterminowego (LTC), wersję beta lub wersję deweloperską.
Możesz skonfigurować urządzenia tak, aby używały wersji deweloperskiej lub wersji beta, co ułatwi identyfikowanie problemów ze zgodnością w przyszłych wersjach Chrome. Aby dowiedzieć się więcej, zobacz Sprawdzone metody korzystania z kanałów ChromeOS. Informacje, które pomogą Ci wybrać kanał odpowiedni dla Twoich użytkowników, znajdziesz w artykule Sprawdzone metody korzystania z kanałów ChromeOS.
Od wersji Chrome 96 można przejść na kanał LTC, aby zwiększyć stabilność. Jest on rzadziej aktualizowany niż kanał stabilny. Korzystające z nich urządzenia nadal otrzymują częste poprawki zabezpieczeń, ale aktualizacje funkcji są w nich udostępniane tylko co 6 miesięcy. Więcej informacji znajdziesz w artykule na temat długoterminowej pomocy (LTS) do ChromeOS.
Aby umożliwić użytkownikom samodzielne wskazanie kanału, wybierz Zezwalaj na konfigurację przez użytkownika . Włączenie tego ustawienia pozwala użytkownikom na wybranie kanału wersji i testowanie najnowszych funkcji Chrome. Szczegółowe informacje o tym, jak użytkownicy mogą to zrobić na urządzeniu z ChromeOS, znajdziesz w artykule Przełączanie się między oprogramowaniem stabilnym, beta i deweloperskim.
Aby użytkownicy mogli wybrać wersję deweloperską, w zasadach dotyczących użytkowników Narzędzi dla programistów musisz wybrać ustawienie Zawsze zezwalaj na użycie wbudowanych narzędzi dla programistów . com/chrome/a/answer/2657289">artykule na temat narzędzi dla programistów.
Odmiany
Pozwala określić, czy odmiany Chrome na urządzeniach są w pełni włączone, włączone tylko w przypadku krytycznych poprawek czy wyłączone.
Dzięki odmianom modyfikacje Google Chrome można oferować bez konieczności dostarczania nowej wersji przeglądarki przez selektywne włączanie lub wyłączanie istniejących funkcji.
Uwaga: nie zalecamy wyłączania odmian, ponieważ może to uniemożliwić programistom Google Chrome szybkie dostarczanie kluczowych poprawek zabezpieczeń.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Zarządzanie strukturą odmian Chrome.
Pobieranie aktualizacji
Określa, czy urządzenia z ChromeOS pobierają aktualizacje ChromeOS przez HTTP czy HTTPS.
Zaplanowane aktualizacje
Dotyczy to urządzeń Dell Latitude 5300 2-in-1, 5400, 7410 i 7410 2-in-1 Chromebook Enterprise.
Pozwala określić dzień i godzinę sprawdzania dostępności aktualizacji przez urządzenia, nawet jeśli są w trybie uśpienia. To ustawienie nie działa, gdy urządzenia są wyłączone.
Ustawienia kiosku Przed przystąpieniem do konfigurowania ustawień kiosku musisz zarejestrować urządzenie jako kiosk.
Powiązane artykuły: Rejestrowanie urządzeń z ChromeOS, Wyświetlanie szczegółowych informacji o urządzeniach z ChromeOS, Wyświetlanie i konfigurowanie aplikacji oraz rozszerzeń i Ustawianie zasad Chrome dla wielu aplikacji
Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Zarządzana sesja gościa
Dostępne tylko na urządzeniach zarejestrowanych przy użyciu licencji na Chrome Enterprise lub Chrome Education.
Urządzenie z ChromeOS można skonfigurować jako urządzenie z zarządzaną sesją gościa tylko wtedy, gdy w jednostce organizacyjnej, do której to urządzenie jest przypisane, występują już ustawienia zarządzanych sesji gościa. Aby następnie ustawić kiosk jako kiosk z zarządzaną sesją gościa, wybierz Zezwalaj na zarządzane sesje gościa .
Aby uzyskać informacje o tworzeniu ustawień zarządzanych sesji gościa, zobacz Zarządzanie urządzeniami w sesji publicznej.
Aby automatycznie uruchomić zarządzaną sesję gościa na urządzeniu, wybierz Automatycznie uruchamiaj zarządzaną sesję gościa i w polu Opóźnienie automatycznego uruchamiania ustaw wartość 0 .
Włącz monitorowanie stanu urządzeń To ustawienie jest dostępne tylko w przypadku zarządzanych sesji gościa, które są automatycznie uruchamiane na urządzeniach z ChromeOS
Wybierz Włącz monitorowanie stanu urządzeń , aby umożliwić raportowanie stanu kiosku. Po wykonaniu tej czynności możesz sprawdzić, czy urządzenie jest online i działa prawidłowo. com/chrome/a/answer/6179663" rel="noopener" target="_blank">Monitorowanie stanu kiosku.
Włącz przesyłanie dziennika systemowego urządzenia Ważne: zanim skorzystasz z tego ustawienia, musisz poinformować użytkowników zarządzanych urządzeń kiosku, że ich aktywność może być monitorowana, a dane mogą być nieumyślnie przechwytywane i udostępniane. Brak takiego powiadomienia oznacza naruszenie warunków umowy z Google.
Wybierz Włącz przesyłanie dziennika systemowego urządzenia , by automatycznie przechwytywać dzienniki systemowe urządzeń kiosku. Dzienniki są tworzone co 12 godzin i przesyłane do konsoli administracyjnej, gdzie są przechowywane przez maksymalnie 60 dni. W każdej chwili dostępnych jest 7 dzienników – po jednym na każdy z ostatnich 5 dni, jeden dla ostatnich 30 dni i jeden dla ostatnich 45 dni. com/chrome/a/answer/6179663" rel="noopener" target="_blank">Monitorowanie stanu kiosku.
Obrót ekranu (w prawo) Aby skonfigurować obrót ekranu dla urządzeń kiosku, wybierz orientację ekranu. Aby na przykład obrócić ekran do układu pionowego, wybierz 90 stopni . Zasadę tę można zastąpić, ręcznie konfigurując urządzenie do innej orientacji ekranu.
Dostarczanie alertów na temat stanu urządzenia kiosku
Aby otrzymywać alerty o wyłączeniu urządzenia kiosku Chrome, zaznacz pole Chcę otrzymywać alerty e-mailami lub pole Chcę otrzymywać alerty SMS-ami albo zaznacz oba te pola.
Informacje kontaktowe, na które mają być wysyłane alerty na temat stanu urządzenia kiosku
Otrzymywanie aktualizacji stanów urządzeń kiosku z Chrome.
Otrzymywanie aktualizacji e-mailami – obok pola Adresy e-mail, na które mają być wysyłane alerty wpisz po jednym adresie e-mail na wiersz. Otrzymywanie aktualizacji SMS-ami – obok pola Numery telefonów komórkowych, pod które mają być wysyłane alerty wpisz po jednym numerze telefonu na wiersz. Blokowanie URL-i
Zablokowane adresy URL Uniemożliwia użytkownikom przeglądarki Chrome otwieranie określonych adresów URL.
Aby skonfigurować to ustawienie, wpisz maksymalnie 1000 adresów URL w oddzielnych wierszach.
Wyjątki listy zablokowanych adresów URL Określa wyjątki od listy zablokowanych adresów URL.
Składnia adresu URL Każdy adres URL musi zawierać poprawną nazwę hosta (np. google. com ) lub adres IP albo gwiazdkę (*). Gwiazdka pełni funkcję symbolu wieloznacznego, który oznacza wszystkie nazwy hostów i adresy IP.
Adresy URL mogą też obejmować:
schemat adresu URL, czyli ciąg http, https lub ftp, po którym występuje „:// ”; prawidłową wartość portu od 1 do 65535; ścieżkę do zasobu; parametry zapytania. Uwagi:
Aby wyłączyć dopasowywanie do subdomen, umieść dodatkową kropkę przed hostem. Nie możesz korzystać z pól użytkownik:hasło , na przykład http://użytkownik:hasło@ftp. com/pub/bigfile. iso . Zamiast tego wpisz http://ftp. W przypadku zastosowania zarówno zablokowanych adresów URL, jak i wyjątku od zablokowanych adresów URL (o tej samej długości ścieżki), priorytet ma filtr wyjątku. Jeśli przed hostem znajduje się dodatkowa kropka, zasada filtruje tylko dokładne dopasowania do hosta. Na końcu adresu URL nie można użyć symbolu wieloznacznego – na przykład https://www. com/* czy https://google. com/* . Symbole wieloznaczne (*) są wyszukiwane jako ostatnie. Opcjonalne zapytanie to zbiór rozdzielonych znakami „&” tokenów klucz-wartość i sam klucz. Tokeny klucz-wartość są rozdzielone znakiem „=”. Token zapytania może być opcjonalnie zakończony znakiem „*” wskazującym dopasowanie prefiksu. Kolejność tokenów jest ignorowana podczas dopasowywania. Przykłady Wpis na liście zablokowanych adresów URL Rezultat example. com Blokuje wszystkie żądania wysyłane do example. com , www. com i sub. www. com . http://example. com Blokuje wszystkie żądania HTTP wysyłane do domeny example. com i wszystkich jej subdomen, ale zezwala na żądania HTTPS i FTP. https://* Blokuje wszystkie żądania HTTPS wysyłane do wszystkich domen. mail. com Blokuje żądania wysyłane do mail. com , ale nie do www. com ani example. . com Blokuje domenę example. com , ale nie jej subdomeny, na przykład example. com/docs . com Blokuje domenę www. com , ale nie blokuje jej subdomen. * Blokuje wszystkie żądania wysyłane do adresów URL, poza wyjątkami od zablokowanych adresów URL. Obejmuje to dowolny schemat adresu URL, np. http://google. com, https://gmail. com i chrome://policy. *:8080 Blokuje wszystkie żądania wysyłane do portu 8080. */html/crosh. html Blokuje aplikację Chrome Secure Shell (znaną też pod nazwą Crosh Shell). chrome://settings
chrome://os-settings
Blokuje wszystkie żądania wysyłane do chrome://os-settings
example. com/rzeczy Blokuje wszystkie żądania wysyłane do example. com/rzeczy i wszystkich subdomen. 192. 168. 1. 2 Blokuje żądania wysyłane na adres 192. 2 youtube. com/watch? v=V1 Blokuje film o identyfikatorze V1 na YouTube.
Funkcje klawiatury wirtualnej kiosku
Dotyczy aplikacji PWA (Progressive Web Applications) w trybie kiosku.
Określa, które funkcje klawiatury wirtualnej są włączone. Zaznacz pola funkcji, które mają być dostępne dla użytkowników:
Automatyczne sugestie – automatycznie poprawia słowa przy użyciu autokorekty lub sprawdzania pisowni oraz pokazuje podpowiedzi podczas pisania. Rozpoznawanie pisma odręcznego – odczytuje pismo odręczne. Użytkownicy mogą pisać bezpośrednio na ekranie, zamiast korzystać z klawiatury wirtualnej. Rozpoznawanie mowy – konwertuje głos na tekst. W większości miejsc, gdzie wpisuje się tekst, użytkownicy mogą wprowadzać tekst głosowo. Szczegółowe informacje o tym, jak użytkownicy mogą korzystać z klawiatury ekranowej, znajdziesz w artykule Korzystanie z klawiatury ekranowej.
Uwaga: przed skonfigurowaniem ustawienia Funkcje klawiatury wirtualnej kiosku sprawdź, czy klawiatura ekranowa nie jest wyłączona. Więcej informacji znajdziesz w sekcji na temat ustawienia Klawiatura ekranowa kiosku.
Ustawienia zasilania kiosku Przed przystąpieniem do konfigurowania ustawień zasilania kiosku musisz zarejestrować urządzenie jako kiosk.
Aby urządzenie kiosku było zawsze włączone, wykonaj te czynności:
W polu Działanie w przypadku bezczynności wybierz Nie podejmuj żadnych działań . W polu Czas bezczynności do przyciemnienia ekranu (w minutach) wpisz 0 . W polu Czas bezczynności do wyłączenia ekranu (w minutach) wpisz 0 . W aplikacji, która wymaga, aby urządzenie kiosku było zawsze włączone, w sekcji Aplikacje i rozszerzenia > Kioski włącz Zezwalaj aplikacji na zarządzanie zasilaniem . Działanie w przypadku zamknięcia pokrywy
Określ, czy po zamknięciu pokrywy urządzenie ma przejść w tryb uśpienia, wyłączyć się czy nic nie robić.
Ustawienia zasilania kiosku podłączonego do gniazdka
Dotyczy urządzeń kiosku zasilanych z gniazdka
Czas oczekiwania (w minutach), po którym urządzenie jest uznawane za bezczynne Aby określić czas bezczynności, po którym urządzenie kiosku zostanie uśpione, wyloguje użytkownika lub wyłączy się, wpisz wartość w minutach.
Aby użyć domyślnego ustawienia systemu, które może być inne na poszczególnych urządzeniach, pozostaw to pole puste. Aby uniknąć wykonywania działań, gdy urządzenie jest bezczynne, w sekcji Działanie w przypadku bezczynności wybierz Nie podejmuj żadnych działań .
Czas oczekiwania (w minutach), po którym wyświetla się ostrzeżenie o bezczynności Aby określić czas bezczynności, po którym pojawi się ostrzeżenie informujące użytkownika o tym, że urządzenie go wyloguje lub się wyłączy, wpisz wartość w minutach.
Aby nigdy nie wyświetlać ostrzeżenia o bezczynności, wykonaj jedną z tych czynności:
W polu Czas oczekiwania (w minutach), po którym wyświetla się ostrzeżenie o bezczynności wpisz 0 . W polu Działanie w przypadku bezczynności wybierz Uśpij . Aby użyć domyślnego ustawienia systemu, które może się różnić w zależności od urządzenia, nie wpisuj nic w polu Czas oczekiwania (w minutach), po którym wyświetla się ostrzeżenie o bezczynności .
Działanie w przypadku bezczynności Wybierz, co ma się stać z urządzeniem po określonym czasie bezczynności:
Uśpij – urządzenie przejdzie w tryb uśpienia. Wylogowanie – aktualna sesja kiosku zostanie zakończona. Wyłącz – urządzenie kiosku zostanie wyłączone. Nie podejmuj żadnych działań – nic się nie stanie. Czas bezczynności do przyciemnienia ekranu (w minutach) Aby określić czas bezczynności, po którym ekran urządzenia zostanie przyciemniony, wpisz wartość w minutach. Aby ekran nigdy się nie przyciemniał, wpisz 0 . Aby użyć domyślnego ustawienia systemu, które może być inne na poszczególnych urządzeniach, pozostaw to pole puste.
Czas bezczynności do wyłączenia ekranu (w minutach) Aby określić czas bezczynności, po którym ekran urządzenia zostanie wyłączony, wpisz wartość w minutach. Aby ekran nigdy się nie wyłączał, wpisz 0 .
Ustawienia zasilania kiosku działającego na baterii
Dotyczy urządzeń kiosku z baterią
Czas oczekiwania (w minutach), po którym urządzenie jest uznawane za bezczynne Ułatwienia dostępu w kiosku Domyślnie wszystkie ustawienia ułatwień dostępu mają wybraną opcję Pozwól użytkownikowi zdecydować . Dlatego na urządzeniach z aplikacjami kiosku Chrome te ustawienia są wyłączone, a użytkownicy mogą je włączać i wyłączać w zależności od potrzeb. Jeśli włączysz lub wyłączysz poszczególne ułatwienia dostępu w konsoli administracyjnej, użytkownicy nie będą mogli ich zmienić ani zastąpić.
Uwaga: wyłączenie ułatwień dostępu może sprawić, że urządzenia będą gorzej przystosowane do użytkowników ze szczególnymi potrzebami.
Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Pływające menu ułatwień dostępu kiosku
Menu ułatwień dostępu na urządzeniach z aplikacjami kiosku Chrome jest domyślnie ukryte. Jeśli wybierzesz opcję Pokazuj pływające menu ułatwień dostępu w trybie kiosku , menu ułatwień dostępu będzie zawsze widoczne na urządzeniach. Będzie się ono wyświetlało w prawym dolnym rogu ekranu. Aby menu nie blokowało komponentów aplikacji (np. przycisków), użytkownicy mogą je przenosić w dowolny róg ekranu.
Nawet jeśli wybierzesz opcję Nie pokazuj pływającego menu ułatwień dostępu w trybie kiosku , użytkownicy mogą włączać ułatwienia dostępu za pomocą skrótów, o ile nie wyłączysz poszczególnych ustawień ułatwień dostępu w konsoli administracyjnej i o ile istnieje skrót, który prowadzi do danego ułatwienia. Więcej informacji znajdziesz w artykule
Uwaga: zwykle skrót Shift + Alt + L służy do zaznaczania przycisku uruchamiającego i elementów na półce, jednak na urządzeniach z aplikacjami kiosku Chrome służy ono do zaznaczania menu ułatwień dostępu.
Komunikaty głosowe w kiosku
Funkcja Przeczytaj na głos w kiosku
Umożliwia użytkownikom wybranie elementów na ekranie, aby urządzenie odczytało na głos określony tekst. ChromeOS odczytuje zaznaczone słowa, a każde z nich jest wyróżnione wizualnie.
Wysoki kontrast w kiosku
Zmienia czcionkę i schemat kolorów tła, aby zwiększyć czytelność ekranu.
Klawisze trwałe w kiosku
Umożliwia użytkownikom wpisywanie kombinacji skrótów klawiszowych po jednym klawiszu naraz, bez konieczności naciskania kilku klawiszy jednocześnie. Aby na przykład wkleić element, zamiast jednocześnie naciskać klawisze Ctrl +V użytkownik może najpierw nacisnąć klawisz Ctrl , a dopiero potem klawisz V . Więcej informacji znajdziesz w sekcji Wpisywanie skrótów klawiszowych jedną ręką artykułu o włączaniu funkcji ułatwień dostępu na Chromebooku.
Klawiatura ekranowa kiosku
Umożliwia użytkownikom wpisywanie znaków bez konieczności korzystania z klawiszy fizycznych. W przypadku urządzeń z interfejsem dotykowym zwykle używa się klawiatury ekranowej, ale użytkownicy mogą też używać touchpada, myszy lub podłączonego joysticka. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Korzystanie z klawiatury ekranowej.
Dyktowanie w kiosku
Umożliwia użytkownikom wprowadzanie tekstu za pomocą głosu, a nie klawiatury. com/chromebook/answer/177893#typewithvoice" rel="noopener" target="_blank">Pisanie głosowe artykułu o włączaniu funkcji ułatwień dostępu na Chromebooku.
Wyróżnienie zaznaczenia klawiatury w kiosku
Wyróżnia obiekty na ekranie, gdy użytkownik porusza się przy użyciu klawiatury. Dzięki tej funkcji użytkownik widzi, w którym miejscu na ekranie się znajduje.
Wyróżnienie karety w kiosku
Podczas edytowania tekstu na ekranie wyróżniony jest obszar wokół kursora tekstu lub myszy.
Automatyczne klikanie w kiosku włączone
Kursor automatycznie klika w miejscu, w którym został zatrzymany na ekranie – użytkownik nie musi naciskać przycisków myszy ani touchpada.
Duży kursor w kiosku
Powoduje zwiększenie rozmiaru kursora myszy, by był lepiej widoczny na ekranie.
Wyróżnienie kursora w kiosku
Tworzy kolorowy pierścień wokół kursora myszy, aby zwiększyć jego widoczność na ekranie.
Główny przycisk myszy w kiosku
Umożliwia odwrócenie funkcji prawego i lewego przycisku myszy w kioskach.
Dźwięk mono w kiosku
Odtwarza ten sam dźwięk na wszystkich głośnikach, by użytkownicy nie przegapili treści, słuchając dźwięku stereo.
Skróty klawiszowe funkcji ułatwień dostępu w kiosku
Lupa w kiosku
Raportowanie stanu urządzenia i użytkownika Zalecamy włączenie raportowania wszystkich informacji o urządzeniach z ChromeOS. Dzięki temu możesz wyświetlać wszystkie dostępne dane z funkcji wymagających raportowania, np. szczegółowe informacje o urządzeniu, statystyki czy dane z interfejsu Telemetry API.
Aby dowiedzieć się więcej, zobacz:
Wyświetlanie szczegółowych informacji o urządzeniach z ChromeOS Wyświetl raport na temat statystyk dotyczących Chrome Monitorowanie urządzeń przy użyciu interfejsu Chrome Management Telemetry APIOtwórz wszystko | Zamknij wszystko
Raportowanie informacji o systemie operacyjnym urządzenia
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS raportują informacje o obecnym stanie systemu operacyjnego, takie jak wersja systemu operacyjnego, tryb uruchamiania czy stan aktualizacji.
Możesz włączyć lub wyłączyć raportowanie wszystkich informacji o systemie operacyjnym albo kliknąć Dostosuj , aby wybrać, jakie informacje mają być raportowane.
Jeśli włączysz aplikacje na Androida na obsługiwanych urządzeniach w organizacji, to ustawienie nie będzie miało wpływu na rejestrowanie ani raportowanie w Androidzie.
Raportowanie informacji sprzętowych dotyczących urządzeń
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS zgłaszają aktualne informacje o sprzęcie, takie jak istotne dane produktu, informacje o systemie czy stan strefy czasowej.
Możesz włączyć lub wyłączyć raportowanie wszystkich informacji o sprzęcie albo kliknąć Dostosuj , aby wybrać, jakie informacje mają być raportowane.
Raportowanie danych telemetrycznych urządzeń
Opcje Stan sprzętu i Interfejs sieci dotyczą tylko urządzeń z ChromeOS w wersji 95 lub starszej.
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS zgłaszają dane telemetryczne dotyczące stanu kluczowych komponentów, takich jak procesor, pamięć, przestrzeń dyskowa czy karta graficzna.
Możesz włączyć lub wyłączyć raportowanie wszystkich informacji telemetrycznych albo kliknąć Dostosuj , aby wybrać, jakie informacje mają być raportowane.
Raportowanie monitorowania użytkowników urządzenia
Określa, czy ostatni użytkownicy urządzenia są monitorowani.
Ustawieniem domyślnym jest monitorowanie użytkowników, ale jeśli opcja Dane użytkownika jest włączona, przez co gdy użytkownik się wyloguje, wszystkie jego dane są usuwane, to ustawienie jest ignorowane. com/chrome/a/answer/1375678#ephemeral_users_enabled" rel="noopener">Dane użytkownika.
Raportowanie stanu sesji kiosku
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS działające w trybie kiosku zgłaszają stan sesji.
Raportowanie uruchomionej aplikacji kiosku
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS działające w trybie kiosku zgłaszają informacje o aplikacji kiosku.
Raportowanie zadań drukowania na urządzeniu
Określa, czy zarejestrowane urządzenia z ChromeOS śledzą zadania drukowania i korzystanie z drukowania.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Wyświetlanie raportów drukowania.
Częstotliwość przesyłania raportu o stanie urządzenia
Określa, jak często ChromeOS ma przesyłać informacje o stanie urządzenia. Minimalna dozwolona częstotliwość to 60 minut.
Powiadomienia o nieaktywnych urządzeniach
Raporty z powiadomieniami o nieaktywnych urządzeniach Możesz otrzymywać raporty e-mail o nieaktywnych urządzeniach w Twojej domenie. Raporty te zawierają:
informacje o wszystkich nieaktywnych urządzeniach w domenie (czyli takich, które nie były synchronizowane przez okres ustawiony w opcji Zakres braku aktywności ); łączną liczbę nieaktywnych urządzeń (wraz z liczbą tych, które są nieaktywne od niedawna) w każdej jednostce organizacyjnej; link do szczegółowych informacji na temat każdego urządzenia, takich jak jednostka organizacyjna, numer seryjny, identyfikator zasobu czy data ostatniej synchronizacji (jeśli jest mniej niż 30 urządzeń, które są nieaktywne od niedawna). Uwaga: niektóre informacje w raportach mogą być opóźnione o maksymalnie 1 dzień. Jeśli np. urządzenie zostało zsynchronizowane w ciągu ostatnich 24 godzin, ale wcześniej było nieaktywne, może nadal występować na liście nieaktywnych urządzeń.
Zakres braku aktywności (w dniach) Jeśli urządzenie nie zgłasza się na serwerze zarządzania przez okres dłuższy niż wskazany w tym ustawieniu, urządzenie jest uznawane za nieaktywne. Liczbę dni możesz ustawić na dowolną liczbę całkowitą większą niż 1.
Jeśli np. chcesz oznaczać jako nieaktywne wszystkie urządzenia, które nie zostały zsynchronizowane w ciągu ostatniego tygodnia, wpisz 7 w polu Zakres braku aktywności (w dniach) .
Częstotliwość powiadomień (w dniach) Aby określić, jak często mają być wysyłane raporty z powiadomieniami, wpisz liczbę dni w polu Częstotliwość powiadomień .
Adresy e-mail, na które mają przychodzić raporty z powiadomieniami Aby podać adresy e-mail, na które mają przychodzić raporty z powiadomieniami, wpisz je (każdy adres w osobnym wierszu).
Anonimowe raportowanie pomiarów
Określa, czy urządzenie z ChromeOS ma wysyłać do Google statystyki użytkowania i raporty o błędach po każdej awarii systemu lub procesu przeglądarki.
Statystyki użytkowania zawierają zbiorcze dane, np. o ustawieniach, kliknięciach przycisków i wykorzystaniu pamięci. Nie obejmują one adresów URL stron internetowych ani żadnych danych osobowych. Raporty o awariach zawierają informacje systemowe z chwili awarii i mogą obejmować adresy URL stron internetowych lub dane osobowe zależnie od okoliczności awarii.
Jeśli włączysz w organizacji aplikacje na Androida na obsługiwanych urządzeniach, ta zasada będzie też miała wpływ na zbieranie danych związanych z użytkowaniem Androida i informacji diagnostycznych.
Przesyłanie dziennika systemowego urządzenia
Jeśli to ustawienie jest włączone, urządzenia będą wysyłać na serwer zarządzania dzienniki systemowe, które możesz monitorować.
Ustawienie domyślne to Wyłącz przesyłanie dziennika systemowego urządzenia .
Zbieranie danych na temat wydajności w całym systemie
Określa, czy użytkownicy mogą zbierać dane na temat wydajności w całym systemie za pomocą usługi śledzenia systemu.
Ustawienie domyślne nie zezwala użytkownikom na zbieranie danych w całym systemie. To ustawienie wyłącza tylko zbieranie danych w całym systemie – nie ma ono wpływu na zbieranie danych z przeglądarki.
Ustawienia wyświetlacza Ustawienia ekranu
Ustawia rozdzielczość i współczynnik skalowania wyświetlacza urządzenia.
Ustawienia wyświetlacza zewnętrznego mają zastosowanie do podłączonych monitorów. Nie obowiązują one na monitorach, które nie obsługują określonej rozdzielczości lub współczynnika skalowania.
Ustawienie domyślne pozwala użytkownikom na zastępowanie wstępnie zdefiniowanych ustawień wyświetlacza. Jest to ustawienie zalecane. Użytkownicy mogą zmienić rozdzielczość i współczynnik skalowania wyświetlacza, ale po zrestartowaniu urządzenia przywrócone zostaną ustawienia domyślne. Jeśli jest taka potrzeba, możesz uniemożliwić użytkownikom zmienianie ustawień wyświetlacza.
Jeśli wybierzesz Zawsze używaj rozdzielczości natywnej , wartości wprowadzone w polach Szerokość wyświetlacza zewnętrznego i Wysokość wyświetlacza zewnętrznego będą ignorowane, a wyświetlacze zewnętrzne będą miały ustawioną rozdzielczość natywną.
Jeśli wybierzesz Użyj rozdzielczości niestandardowej , ta rozdzielczość będzie stosowana na wszystkich monitorach zewnętrznych. Jeśli wybrana rozdzielczość nie jest obsługiwana, zostanie ustawiona rozdzielczość natywna.
Zasilanie i wyłączanie Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Zarządzanie zasilaniem
To ustawienie określa, czy urządzenie z ChromeOS pokazujące ekran logowania (czyli gdy żaden użytkownik nie jest zalogowany) ma zostać uśpione lub wyłączone po pewnym czasie, czy też powinno stale czuwać. Ta funkcja jest przydatna w przypadku urządzeń używanych jako kioski, ponieważ daje pewność, że w razie potrzeby nigdy się nie wyłączą.
Uruchom ponownie po przekroczeniu limitu czasu działania
Obecnie działa tylko z urządzeniami kiosku, na których wyświetla się ekran logowania.
To ustawienie pozwala określić liczbę dni, po której urządzenie ma uruchomić się ponownie. Czasami ponowne uruchomienie może nie zostać wykonane o tej samej porze dnia lub może zostać opóźnione do czasu wylogowania się użytkownika. W przypadku aktywnej sesji obowiązuje 24-godzinny okres prolongaty.
Google zaleca skonfigurowanie regularnego wyłączania aplikacji kiosku, aby umożliwić ponowne uruchomienie aplikacji lub urządzenia.
Zezwalaj na wyłączanie
Masz do wyboru takie opcje:
Zezwalaj użytkownikom na wyłączanie urządzeń przy użyciu ikony Wyłącz lub fizycznego przycisku zasilania (domyślna) – użytkownicy mogą wyłączać urządzenie za pomocą przycisku na urządzeniu, klawiatury, myszy lub ekranu. Zezwalaj użytkownikom na wyłączanie urządzeń tylko przy użyciu fizycznego przycisku zasilania – użytkownicy mogą wyłączyć urządzenie tylko za pomocą przycisku na urządzeniu (nie mogą tego zrobić, korzystając z klawiatury, myszy ani ekranu). To ustawienie może być przydatne w pewnych scenariuszach wdrażania, jeśli np. urządzenie z ChromeOS działa w trybie kiosku lub wyświetlacza cyfrowych treści informacyjno-reklamowych.
Zarządzanie zasilaniem przy użyciu Peak Shift
Pozwala zmniejszyć zużycie energii przez automatyczne przełączanie Chromebooka na zasilanie z baterii.
Jeśli włączysz „Zarządzanie zasilaniem przy użyciu Peak Shift”:
W polu Próg naładowania baterii na potrzeby funkcji Peak Shift wpisz wartość procentową wynoszącą od 15 do 100. Jeśli poziom naładowania baterii przekroczy podaną wartość, urządzenie będzie zasilane z baterii. Aby ustawić godzinę rozpoczęcia i zakończenia działania funkcji „Zarządzanie zasilaniem przy użyciu Peak Shift” (to ustawienie będzie stosowane codziennie), wykonaj następujące czynności:
Wybierz godzinę rozpoczęcia i zakończenia w obszarze Konfiguracja godzin działania w trybie Peak Shift . W tym czasie urządzenie nie będzie zasilane z gniazdka, chyba że zostanie osiągnięty ustawiony powyżej próg. W polu Godzina rozpoczęcia ładowania wybierz godzinę, o której rozpocznie się ładowanie baterii. Konfiguracja ładowania baterii głównej
Umożliwia skonfigurowanie trybu ładowania baterii głównej. Dostępne są następujące opcje:
Standardowy – bateria jest ładowana do pełna ze standardową szybkością. Adaptacyjny – proces ładowania baterii jest optymalizowany na podstawie schematu typowego użytkowania. Ładowanie ekspresowe – bateria jest ładowana w krótszym czasie. Głównie zasilanie zewnętrzne – wydłuża żywotność baterii, ponieważ używane jest głównie zasilanie sieciowe. Niestandardowy – umożliwia wpisanie godziny rozpoczęcia i zakończenia ładowania na podstawie poziomu naładowania baterii. Uwaga: tego ustawienia nie można używać wraz z ustawieniem „Tryb baterii Ładowanie zaawansowane”.
Tryb baterii Ładowanie zaawansowane
Bateria jest ładowana do pełna tylko raz dziennie, co pozwala wydłużyć jej żywotność. Przez pozostałą część dnia utrzymywany jest niższy stan naładowania – nawet wtedy, gdy system jest podłączony do źródła zasilania, co korzystnie wpływa na pojemność baterii.
Gdy włączysz Tryb baterii Ładowanie zaawansowane , podaj godzinę rozpoczęcia i zakończenia tego trybu (to ustawienie będzie stosowane codziennie).
Uwaga: przez ostatnie 1, 5 godziny przed wyłączeniem trybu urządzenie może uniemożliwiać ładowanie baterii, by osiągnąć niższy stan naładowania.
Uruchamiaj po podłączeniu do zasilania
Wyłączone urządzenie z ustawioną opcją „Uruchamiaj po podłączeniu do zasilania” włączy się, gdy zostanie podłączone do zasilacza.
Uwaga : jeśli urządzenie jest podłączone do stacji dokującej Dell WD19 podłączonej do zasilania, Chromebook włączy się nawet wtedy, gdy to ustawienie będzie wyłączone.
USB Powershare
Umożliwia ładowanie innych urządzeń, np. telefonu komórkowego, przez specjalny port USB, gdy Chromebook jest wyłączony i podłączony do zasilania. Urządzenia można ładować we wszystkich portach USB, gdy Chromebook jest w trybie uśpienia.
Uruchamiaj ponownie po wylogowaniu
Dotyczy tylko użytkowników niepowiązanych.
Możesz wymusić zrestartowanie urządzenia, gdy użytkownik się wyloguje.
Wybierz jedno z następujących działań, które ma być wykonywane, gdy użytkownik się wyloguje:
zawsze restartuj urządzenie, restartuj urządzenie tylko w przypadku uruchomienia Androida, nigdy nie restartuj urządzenia, restartuj urządzenie tylko w przypadku uruchomienia Androida lub maszyny wirtualnej. Zaplanowane ponowne uruchomienie
Możesz określić godzinę, częstotliwość (codziennie, co tydzień lub co miesiąc) oraz dzień tygodnia lub miesiąca ponownego uruchamiania urządzenia. Harmonogram bazuje na strefie czasowej ustawionej na urządzeniu.
W przypadku sesji użytkownika i zarządzanych sesji gościa obowiązują te zasady:
Użytkownicy są powiadamiani, że ponowne uruchomienie nastąpi na godzinę przed zaplanowanym terminem. Użytkownik może ponownie uruchomić urządzenie lub poczekać na zaplanowany restart. Zaplanowanego ponownego uruchomienia nie można odroczyć. Po uruchomieniu urządzenia przez godzinę trwa okres prolongaty. Zaplanowane restarty są pomijane w tym okresie i ustalane na następny dzień, tydzień lub miesiąc w zależności od ustawienia. Domyślnie zaplanowane ponowne uruchomienia są wyłączone.
Google zaleca skonfigurowanie regularnego wyłączania aplikacji, aby umożliwić ponowne uruchomienie aplikacji lub urządzenia. Możesz na przykład zaplanować wyłączenie urządzenia w każdy poniedziałek o godzinie 2 w nocy.
Maszyny wirtualne Maszyny wirtualne z systemem Linux dla użytkowników niepowiązanych (BETA)
Pozwala określać, czy użytkownicy niepowiązani mogą używać maszyn wirtualnych do obsługi aplikacji na Linuksa. To ustawienie dotyczy uruchamiania nowych kontenerów Linuksa, a nie do tych, które już są uruchomione.
Ustawienie domyślne to Blokuj niepowiązanym użytkownikom możliwość używania maszyn wirtualnych wymaganych do obsługi aplikacji na Linuksa , a użytkownicy niepowiązani nie mogą używać maszyn wirtualnych do obsługi aplikacji na Linuksa.
Jeśli wybierzesz ustawienie Zezwalaj niepowiązanym użytkownikom na używanie maszyn wirtualnych wymaganych do obsługi aplikacji na Linuksa , wszyscy użytkownicy niepowiązani będą mogli korzystać z maszyn wirtualnych z systemem Linux.
Aby włączyć tę opcję dla powiązanych użytkowników, na stronie Użytkownicy i przeglądarki wybierz Zezwalaj użytkownikom na używanie maszyn wirtualnych wymaganych do obsługi aplikacji na Linuksa . com/chrome/a/answer/2657289#crostini_allowed" rel="noopener">Maszyny wirtualne z systemem Linux artykułu Ustawianie zasad Chrome dotyczących użytkowników lub przeglądarek.
Uwaga: ta funkcja nie jest już w fazie testów beta na urządzeniach z ChromeOS dla klientów indywidualnych. Pozostaje ona w wersji beta w przypadku użytkowników i urządzeń zarządzanych.
Aplikacje na Androida z niezaufanych źródeł
Zapewnia kontrolę nad korzystaniem przez poszczególne urządzenia z ChromeOS z aplikacji na Androida, które pochodzą z niezaufanych źródeł. Nie dotyczy to Google Play.
Nie zezwalaj użytkownikom tego urządzenia na instalowanie narzędzia ADB z innego urządzenia – domyślnie uniemożliwia to urządzeniu korzystanie z aplikacji na Androida z niezaufanych źródeł. Nie wymusza to na użytkownikach przywracania Chromebooka do stanu fabrycznego. Nie zezwalaj użytkownikom tego urządzenia na instalowanie narzędzia ADB z innego urządzenia i wymuś użycie funkcji Powerwash, jeśli instalowanie z innego urządzenia było wcześniej włączone – uniemożliwia urządzeniu korzystanie z aplikacji na Androida z niezaufanych źródeł i wymusza na użytkownikach przywrócenie Chromebooka do stanu fabrycznego, jeśli instalowanie z innego urządzenia było wcześniej włączone. Zezwól powiązanym użytkownikom tego urządzenia na instalowanie narzędzia ADB z innego urządzenia – umożliwiaj powiązanym użytkownikom tego urządzenia korzystanie z aplikacji na Androida z niezaufanych źródeł. Musisz też włączyć ustawienie użytkownika „Aplikacje na Androida z niezaufanych źródeł”. Więcej informacji znajdziesz w artykule dotyczącym Aplikacji na Androida z niezaufanych źródeł. Inne ustawienia Otwórz wszystko | Zamknij wszystko
Szablon sieciowej nazwy hosta urządzenia
To ustawienie pozwala określić nazwę hosta, która jest przekazywana do serwera DHCP wraz z żądaniami DHCP.
Jeśli dla tej zasady ustawiono niepusty ciąg znaków, będzie on używany jako nazwa hosta w żądaniach DHCP.
Ciąg może zawierać zmienne ${ASSET_ID}, ${SERIAL_NUM}, ${MAC_ADDR}, ${MACHINE_NAME} i ${LOCATION}. Zostaną one zastąpione wartościami z urządzenia. Utworzony w ten sposób ciąg musi być prawidłową nazwą hosta (zgodnie z sekcją 3. 1 wymogów RFC 1035).
Jeśli ta zasada nie jest ustawiona lub wartość po zastąpieniu zmiennych nie jest prawidłową nazwą hosta, w żądaniu DHCP nazwa hosta nie zostanie skonfigurowana.
Strefa czasowa
Strefa czasowa systemu Określa strefę czasową, jaka ma być ustawiona na urządzeniach użytkowników.
Automatyczne wykrywanie strefy czasowej systemu Wybierz jedną z opcji, by określić sposób, w jaki urządzenie ma wykrywać i ustawiać strefę czasową:
Pozwól zdecydować użytkownikom – użytkownicy mogą określać strefę czasową przy użyciu standardowych ustawień daty i godziny Chrome. Nigdy nie wykrywaj strefy czasowej automatycznie – użytkownicy muszą ręcznie określać strefę czasową. Zawsze używaj prostego wykrywania strefy czasowej – strefa czasowa jest ustawiana na podstawie adresu IP urządzenia. Zawsze przesyłaj punkty dostępu Wi-Fi do serwera podczas określania strefy czasowej – strefa czasowa jest ustawiana na podstawie lokalizacji punktu dostępu Wi-Fi, z którym urządzenie jest połączone (najdokładniejszy sposób). Wyślij wszystkie informacje o lokalizacji – do ustawienia strefy czasowej służą informacje o lokalizacji, np. pochodzące z punktów dostępu Wi-Fi czy sygnału GPS. Mobilna transmisja danych w roamingu
Określa, czy użytkownicy tego urządzenia z ChromeOS mogą korzystać z internetu przy użyciu sieci komórkowej innego operatora (może to powodować naliczanie dodatkowych opłat). Po włączeniu tego ustawienia użytkownicy muszą zezwolić na mobilną transmisję danych w roamingu na urządzeniach.
Powiązany artykuł: Łączenie się z sieciami komórkowymi
Dostęp do urządzeń USB
Umożliwia określenie listy urządzeń USB, z których aplikacje (np. Citrix Receiver) mogą korzystać bezpośrednio. Możesz dodać urządzenia takie jak klawiatury, tablety do podpisów, drukarki, skanery i inne urządzenia USB. Jeśli nie skonfigurujesz tej zasady, lista odłączanych urządzeń USB będzie pusta.
Aby dodać urządzenia do listy, wpisz identyfikator producenta (VID) i identyfikator produktu (PID) każdego urządzenia USB w postaci pary wartości szesnastkowych rozdzielanych dwukropkiem (VID:PID). Dane każdego urządzenia wpisz w osobnym wierszu. Aby np. dodać do listy mysz z identyfikatorem VID o wartości 046E i identyfikatorem PID o wartości D626 oraz tablet do podpisów z identyfikatorem VID o wartości 0404 i identyfikatorem PID o wartości 6002, wpisz:
046E:D626 0404:6002
Zabezpieczenie przed dostępem do danych przez urządzenia peryferyjne
Niektóre urządzenia peryferyjne, w tym określone wyświetlacze, kable i stacje dokujące z portami Thunderbolt lub USB4, wymagają od użytkowników wyłączenia zabezpieczenia przed dostępem do danych, aby mogły działać prawidłowo lub z pełną wydajnością.
Domyślnie zabezpieczenie przed dostępem do danych przez urządzenia peryferyjne jest włączone na zarejestrowanych urządzeniach z ChromeOS. Ogranicza to działanie urządzeń peryferyjnych. Wybranie opcji Wyłącz zabezpieczenie przed dostępem do danych może poprawić działanie urządzeń peryferyjnych, ale może też umożliwić nieautoryzowany dostęp do danych osobowych.
Bluetooth
Umożliwia włączenie lub wyłączenie Bluetootha na urządzeniu.
Aby włączyć Bluetooth, wybierz Nie wyłączaj Bluetootha . Aby wyłączyć Bluetootha, wybierz Wyłącz Bluetooth . Jeśli zmienisz zasadę Wyłącz Bluetooth na Nie wyłączaj Bluetootha , musisz ponownie uruchomić urządzenie, by zastosować nową konfigurację.
Jeśli zmienisz zasadę Nie wyłączaj Bluetootha na Wyłącz Bluetooth , nowe ustawienie zostanie zastosowane natychmiast. Nie musisz ponownie uruchamiać urządzenia.
Dozwolone usługi Bluetooth
Wyświetla listę usług Bluetooth, z którymi mogą się łączyć urządzenia z ChromeOS. Jeśli pozostawisz to pole puste, użytkownicy będą mogli łączyć się z dowolną usługą Bluetooth.
Ograniczanie przepustowości urządzenia
Urządzenie działa w trybie kiosku, użytkownika lub zarządzanej sesji gościa i ma Chrome w wersji 56 lub nowszej
Kontroluje wykorzystanie przepustowości na poszczególnych urządzeniach. To ograniczenie jest stosowane we wszystkich interfejsach sieciowych na urządzeniu, takich jak Wi-Fi, Ethernet, adapter USB sieci Ethernet, dongle USB sieci komórkowej i karta USB sieci bezprzewodowej. Ograniczany jest w ten sposób cały ruch sieciowy, w tym pobieranie aktualizacji systemu operacyjnego.
Aby włączyć to ustawienie:
Wybierz Włącz ograniczanie przepustowości sieci . Określ szybkość pobierania i przesyłania w kb/s. Minimalną wartością, jaką możesz ustawić, jest 513 kb/s. Aktualizacja oprogramowania TPM
Zainstalowanie aktualizacji oprogramowania TPM może spowodować wyczyszczenie pamięci urządzenia i przywrócenie na nim ustawień fabrycznych. Kilkukrotne nieudane próby aktualizacji mogą uszkodzić urządzenie.
Aby zezwolić użytkownikom na instalowanie aktualizacji oprogramowania TPM (Trusted Platform Module), wybierz Zezwól użytkownikom na aktualizowanie oprogramowania TPM . Aby dowiedzieć się, jak użytkownicy mogą instalować aktualizacje oprogramowania, przeczytaj artykuł Aktualizacja zabezpieczeń Chromebooka.
Ruch przez uwierzytelniony serwer proxy
Określa, czy ruch systemowy może przechodzić przez internetowy serwer proxy z uwierzytelnianiem.
Domyślnym ustawieniem jest blokowanie takiego ruchu.
Jeśli wybierzesz Zezwalaj na przesyłanie ruchu systemowego przez serwer proxy z uwierzytelnianiem , serwery proxy będą wymagać uwierzytelniania za pomocą danych logowania konta usługi, nazwy użytkownika i hasła. Dostęp do internetu będzie możliwy tylko po uzyskaniu tych danych przez serwery proxy. Te dane logowania są używane tylko w przypadku ruchu systemowego. Ruch przeglądarkowy nadal wymaga od użytkownika uwierzytelniania na serwerze proxy przy użyciu własnych danych logowania.
Uwaga: przez uwierzytelniony serwer proxy można przesyłać tylko systemowy ruch HTTPS. Może to mieć wpływ na użytkowników korzystających z protokołu HTTP do aktualizacji ChromeOS. Jeśli Twoja sieć nie obsługuje aktualizacji ChromeOS przez HTTPS, zmień ustawienie Pobieranie aktualizacji na aktualizacje przez HTTP. Te aktualizacje nie będą przekazywane przez serwer proxy. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Pobieranie aktualizacji.
Przekazywanie adresu MAC
Pozwala na wybranie adresu MAC używanego przez stację dokującą, gdy jest ona podłączona do Chromebooka.
Dell SupportAssist
Umożliwia włączanie i konfigurowanie programu Dell SupportAssist. Aby dowiedzieć się więcej o tym programie, odwiedź stronę pomocy technicznej firmy Dell.
Interakcja z ekranem logowania Imprivata
Określa, czy użytkownicy mogą logować się na urządzeniach z ChromeOS przez przyłożenie karty zbliżeniowej, bez konieczności podawania nazwy użytkownika i hasła. Szczegółowe informacje o konfigurowaniu tego ustawienia znajdziesz w artykule Korzystanie z urządzeń z ChromeOS w połączeniu z funkcją Imprivata OneSign.
Format zegara systemowego
Określa format zegara wyświetlanego na ekranie logowania i w zarządzanych sesjach gościa na urządzeniach z ChromeOS.
Domyślne ustawienie to Automatycznie (na podstawie obecnego języka) . Możesz też ustawić 12-godzinny lub 24-godzinny format zegara. Użytkownicy zawsze mogą zmienić format zegara na swoim koncie.
Rozmiar pamięci podręcznej na aplikacje i rozszerzenia
Określa rozmiar w bajtach używany do zapisywania aplikacji i rozszerzeń w celu ich zainstalowania przez wielu użytkowników na 1 urządzeniu. Oznacza to, że nie wszystkie aplikacje i rozszerzenia muszą być ponownie pobierane dla każdego użytkownika.
Jeśli ustawisz wartość mniejszą niż 1 MB lub pozostawisz ją nieustawioną, ChromeOS użyje rozmiaru domyślnego 256 MiB.
Profile sprzętu
Określa, czy można pobierać z serwerów Google profile sprzętu, w tym profile wyświetlaczy ICC używane do polepszania jakości obrazu na podłączonych monitorach.
Domyślnie pobieranie profili sprzętu jest dozwolone.
Powiadomienie o małej ilości miejsca na dysku
Możesz włączyć lub wyłączyć powiadomienia o małej ilości miejsca na dysku. Ustawienie będzie dotyczyło wszystkich użytkowników urządzenia.
Ustawienie domyślne to Nie pokazuj powiadomienia o małej ilości miejsca na dysku .
Jeśli urządzenie jest niezarządzane lub istnieje tylko 1 użytkownik, zasada jest ignorowana, a powiadomienie jest zawsze wyświetlane. Jeśli na zarządzanym urządzeniu jest wiele kont użytkowników, to powiadomienie pojawi się tylko wtedy, gdy wybierzesz opcję Pokazuj powiadomienie o małej ilości miejsca na dysku . Aktywowanie ofert przez rejestrację ChromeOS
Możesz zezwolić użytkownikom urządzeń firmowych na aktywowanie ofert przez rejestrację ChromeOS lub im to uniemożliwić.
Ustawienie domyślne to Zezwalaj użytkownikom na aktywowanie ofert przez rejestrację ChromeOS .
Wyświetlaj pytanie na ekranie logowania w przypadku kilku pasujących certyfikatów
Określa, czy w przypadku więcej niż 1 pasującego certyfikatu użytkownik ma otrzymywać prośbę o wybranie certyfikatu klienta na ekranie logowania.
Jeśli zdecydujesz się wyświetlać użytkownikowi prośbę i masz wpisaną listę wzorców adresów URL w ustawieniu certyfikatów klienta logowania jednokrotnego , za każdym razem, gdy do zasady automatycznego wyboru będzie pasować kilka certyfikatów, użytkownik zobaczy prośbę o wybranie certyfikatu klienta. Aby dowiedzieć się więcej, zobacz Certyfikaty klienta logowania jednokrotnego.
Jeśli używane są karty PIV, możesz ustawić parametr filter_auth_cert aplikacji DriveLock Smart Card Middleware (CSSI) do automatycznego filtrowania certyfikatów uwierzytelniania. com/chrome/a/answer/10038005#autoselect" rel="noopener">Automatyczne wybieranie certyfikatów podczas logowania.
Uwaga: użytkownicy mogą mieć ograniczoną wiedzę na temat wyboru certyfikatów, dlatego ustawienia Wyświetlaj pytanie na ekranie logowania w przypadku kilku pasujących certyfikatów zalecamy używać tylko do testów lub w przypadku, gdy nie możesz prawidłowo skonfigurować filtra w ustawieniu Certyfikaty klienta logowania jednokrotnego .
Mapowanie międzynarodowych skrótów klawiszowych
Włącza lub wyłącza mapowanie międzynarodowych skrótów klawiszowych. Wartość domyślna to Międzynarodowe skróty klawiszowe są mapowane do lokalizacji klawiszy na klawiaturze, a nie do glifu klawisza . Skróty klawiszowe działają spójnie z międzynarodowymi układami klawiatur, a starsza wersja skrótów jest wycofana.
Uwaga: te zasady zostaną wycofane po udostępnieniu niestandardowych skrótów klawiszowych.
Aplikacje na Androida dla użytkowników niepowiązanych
Zarządzanie urządzeniami z Chrome – dostęp dla partnerów Zezwalaj partnerom EMM na dostęp do zarządzania urządzeniem
Obecnie niedostępne w wersji dla szkół i uczelni
Opcja ta zapewnia partnerom świadczącym usługi zarządzania urządzeniami mobilnymi (EMM) dostęp do funkcji określania i edytowania zasad dotyczących urządzeń, pobierania informacji o urządzeniach i zdalnego wydawania poleceń. Dzięki temu partnerzy mogą zintegrować działanie konsoli administracyjnej Google z własnym środowiskiem EMM.
Gdy dostęp dla partnerów jest włączony, partner świadczący usługi EMM może zarządzać zasadami poszczególnych urządzeń z ChromeOS. Oznacza to, że nie musi w tym celu korzystać ze struktury jednostek organizacyjnych w konsoli administracyjnej. Może natomiast używać struktury skonfigurowanej we własnej konsoli EMM. Nie możesz ustawić danej zasady na tym samym urządzeniu jednocześnie poprzez dostęp dla partnerów i konsolę administracyjną. Zasady obowiązujące na poziomie urządzeń skonfigurowane przy użyciu narzędzi dla partnerów mają pierwszeństwo przed zasadami określonymi w konsoli administracyjnej. Aby wymusić stosowanie zasad na urządzeniach na poziomie jednostki organizacyjnej, musisz wybrać opcję Wyłącz Zarządzanie urządzeniami z Chrome – dostęp dla partnerów .
Powiązany artykuł: Zarządzanie urządzeniami z ChromeOS przy użyciu konsoli EMM
Google oraz powiązane znaki i logotypy są znakami towarowymi firmy Google LLC. Wszystkie inne nazwy firm i produktów są znakami towarowymi odpowiednich podmiotów.
W sekcji „Twoje dane w YouTube” możesz dowiedzieć się więcej o ustawieniach prywatności i funkcjach sterowania oraz nimi zarządzać. Na tej stronie znajdziesz podsumowanie treści i danych o aktywności, ustawienia zarządzania tymi danymi oraz informacje o tym, jak Twoje dane są wykorzystywane do tego, by poprawić korzystanie z YouTube.
Uwaga : ta funkcja jest obecnie dostępna tylko na komputerach i w przeglądarkach mobilnych.
Aby uzyskać dostęp do sekcji „Twoje dane w YouTube”:
Zaloguj się w YouTube. Wybierz zdjęcie profilowe . Wybierz „Twoje dane w YouTube”. W sekcji „Twoje dane w YouTube” znajdziesz więcej informacji o zarządzaniu:
ustawieniami prywatności filmu, ustawieniami prywatności playlisty, ustawieniami prywatności subskrypcji, kupionymi filmami, komentarzami. Dowiedz się więcej o tym, jak Twoje dane pomagają zwiększyć komfort korzystania z YouTube.
Czy to było pomocne?
Jak możemy ją poprawić?
Zasoby na temat prywatności Ochrona Twojej tożsamości Włączanie i wyłączanie trybu ograniczonego dostępu w YouTube Zmiana ustawień prywatności filmu Twoje dane w YouTube Jak pobrać swoje dane Google